lifeinliberty

Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Hemkommen!

Av Maria Ryd - 29 maj 2016 10:30

Idag..


...hämtade jag äntligen Kanerva! Allt gick precis som förväntat - kanon bra. Jag vet inte om det berodde på att Kanerva var en ängel i transporten eller min fantastiska medhjälpare Ronja, haha.

Han anpassade sig snabbt i nya stallet och var överlycklig över att få komma ut i en stor gräshage. Oturligt nog brunstar stoet i hagen bredvid (det var inte särskilt längesedan han blev valack) så han är natruligtvis påverkad av det.

De första dagarna får han bara anpassa sig. Eftersom hans livsstil ska ändras helt och bli tvärtemot vad han är van vid så får vi skynda långsamt. Nu i början blir det mest massage, lite frihetsövningar och grundkommunikation.

Diverse problem har vi även stött på som jag kommer att ta upp i inlägg längre fram.


I veckan börjar vi även spela in ordentligt och jag kan inte längta mer!

Hoppas ni har lagom pigga hästar och trevligt ridväder!

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ryd - 4 juni 2016 11:00


  LördagImorgon har det gått en vecka och Kanervas utvärdering är då klar. Jag har redan nu en klar bild av honom, vilket jag egentligen haft från början, men efter att ha sett honom i diverse situationer så kan jag med säkerhet bestämma mig hur ja...

Av Maria Ryd - 3 juni 2016 11:00


Hästen talar om du väljer att lyssna I min psykiska utvärdering går jag till roten av hela hästen. Vem är du? Vad har du gjort? Vad har du tyckt om det du gjort? Vilka erfarenheter har du och hur associerar du? är frågorna jag oftast vill ha svar på....

Av Maria Ryd - 2 juni 2016 08:45


TorsdagAlltid när jag tar hem en häst så gör jag första veckan en utvärdering. Den består av allt från utvärdering av foderstat till hästens psyke. Kanerva hämtades i söndags och alltså är utvärderingen klar på nu på söndag. Han har tidigare gått på ...

Av Maria Ryd - 1 juni 2016 10:35

Det är inte bara boxen som behöver renoveras     -Kanerva har en hel del fysiskt och psykist som behöver arbetas med. Som vanligt med varmblod så är det (surprise surprise) hovarna. Jag ska se till att en duktig hovslagare besöker oss senast nä...

Av Maria Ryd - 26 maj 2016 09:51

Lite uppdatering!  Nu är det bestämt, på söndag åker jag och hämtar min nya bästa vän. Jag kan inte längta mer!Redan ikväll börjar inspelningar till kommande avsnitt (var, när och hur ni kan se dessa kommer längre fram!) Igår fick jag även mina spo...

Presentation

Hästtränare/Problemhästar/Frihetsträning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards